Мишинський ЗДО «Струмочок»(ясла-садок) Нижньовербізької сільської ради
Івано-Франківська область, Коломийський район

Звіт керівника за 2022-2023н.р.

 

Звіт керівника Мишинського закладу дошкільної освіти «Струмочок»

за підсумками 2022-2023 н.р.

Вступ

Даний звіт складено відповідно  до законів України «Про освіту», «Про дошкільну освіту», «Про охорону дитинства», Указу Президента України від 24 лютого 2022 року № 64/2022 «Про введення воєнного стану в Україні», затвердженого Законом України від 24 лютого 2022 року № 2102-ІХ; Указу Президента України №58/2023 «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні», постанови Кабінету Міністрів України від 24.06.2022 № 711 «Про початок навчального року під час дії правового режиму воєнного стану в Україні», Положення про дошкільний навчальний заклад, затвердженого Кабінетом Міністрів України від 12 березня 2003р. № 305 (із змінами), наказу Міністерства освіти і науки України «Про запровадження звітування керівників дошкільних, загальноосвітніх, та професійно-технічних навчальних закладів», від 28 січня 2005р. № 55, Примірного положення про порядок звітування керівників дошкільних, загальноосвітніх та професійно-технічних навчальних закладів про свою діяльність перед педагогічним колективом та громадськістю, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України від 23 березня 2005р. № 178.

Я, Юрійчук Мар’яна Василівна, як директор забезпечую:

-реалізацію державної політики в галузі освіти через педагогічні ради,

загальні збори членів трудового колективу  колективу та батьківського комітету;

-дію від імені закладу, представляю його в усіх державних установах та організаціях;

-в межах своєї компетенції видаю накази,обов’язкові для виконання працівників закладу;

-приймаю на роботу працівників закладу та звільняю з посади при потребі

А також:

-забезпечую дотримання санітарно-гігієнічних норм, протипожежних норм і контролюю відповідність застосованих форм, методів і засобів виховання і навчання дітей їх віковим, психофізіологічним особливостям, здібностям і потребам;

-підтримую  ініціативу щодо вдосконалення освітньої роботи,заохочую творчі пошуки, дослідно-експерементальну роботу педагогів;

-організовую різні форми співпраці з батьками або особами, які їх замінюють.

Заклад дошкільної освіти забезпечує належний рівень дошкільної освіти дітей віком від двох до шести-семи років, відповідно до вимог Базового компоненту дошкільної освіти від 12.01.2021р. №33, Освітньої програми для дітей віком від 2 до 7 років «Українське дошкілля»

І.Загальні відомості про заклад дошкільної освіти.

Заклад дошкільної освіти (ясла-садок) «Струмочок   знаходиться за адресою:с.Мишин,вул.Січ.Стрільців,96а.

 Будівля дошкільного закладу - типова, розрахована на 96 місць, 4 групи.

Кількість груп зменшено до 3, у зв’язку з переустаткуванням однієї групової

кімнати у музичний  зал.

 

    Заклад працює за п’ятиденним робочим тижнем, режим роботи – з 8.00 до 17.00.

  Заклад дошкільної освіти у своїй діяльності керується Конституцією України, Законом України «Про освіту», «Про дошкільну освіту», Положенням про дошкільний навчальний заклад в Україні, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 1 березня 2003 року №305, іншими нормативно-правовими актами та власним статутом.

Головними документами закладу є статут ЗДО , затверджений рішенням Нижньовербізької сільської ради від 17.12.2020р. №22-ІІ/2020  та річний план роботи ЗДО на 2022-2023 н.р. схвалений педагогічною радою та затверджений директором ЗДО.

Головною метою ЗДО «Струмочок» є забезпечення реалізації права громадян на здобуття дошкільної освіти, задоволення потреб громадян у вихованні, догляді та оздоровленні дітей дошкільного віку, створення умов для їх фізичного,  розумового і духовного розвитку.

Станом на 01.09.2022 року налічувалося  66 дітей.

Протягом 2022-2023 навчального року його відвідували 66 дітей це на 9 дітей менше, порівняно з 2021-2022 н.р. Причиною зменшеної наповнюваності закладу дошкільної освіти є – введення воєнного стану

Функціонувало 3 групи, групи комплектуються за віковими ознаками: ясельна та дві дошкільних. В ясельній групі за списком 17 дітей, в середній – 23, в старшій – 26 вихованці. Зарахування дітей до закладу здійснюється на підставі заяв батьків, медичної довідки про стан здоров’я дитини, свідоцтва про народження дитини та відповідно до території обслуговування.

 

Навчальний рік у ЗДО   розпочався з 01 вересня 2022 і  закінчився 31 травня 2023 року. .2022 № 21. З 01 червня 2023 по 31 серпня 2023 ЗДО «Струмочок» переходить на літній період роботи.

 

 

 ІІ.Кадрове забезпечення закладу.

     ЗДО повністю укомплектований педагогічними кадрами та обслуговуючим персоналом. Педагоги  мають  спеціальну педагогічну освіту, за станом здоров'я їм дозволено здійснювати педагогічну діяльність.

В закладі працюють 17 працівників, з них – 6 педагогів,11-технічного персоналу;

Якісний склад та освітній рівень педагогічних кадрів.

 

    Освіта       

     Кількість  

      Відсоток   

 

  спеціаліст 

 4

60%

  молодший спеціаліст

 3

40%

 

 

 З них

-Спеціалісти ІІ категорії-3 педагоги;

-Звання «Старший вихователь»-1 педагог

Склад педагогічних кадрів за стажем роботи.

           

Стаж 

Кількість

Відсоток

до 3 років

-

-

до 10 років

3

50%

до 20 років

1

16,6%

20 та більше

2

33,4

 

 

Організація морального та матеріального заохочення працівників, які добросовісно виконують свої обов’язки, працюють творчо - є невід’ємною складовою успішного управління закладом. Всі педагоги отримали щорічну грошову винагороду за сумлінну працю та зразкове виконання службових обов’язків, до дня професійного свята, а також всі працівники закладу отримали премії з нагоди Новорічних та різдвяних свят.

ІІІ.Методична робота

Освітній процес в ЗДО будувався на відповідному програмно - методичному забезпеченні та представляє єдиний комплекс освітніх компонентів для досягнення вихованцями результатів навчання (набуття компетентностей), визначених Базовим компонентом дошкільної освіти, чинними освітніми комплексними програмами, рекомендованими Міністерством освіти і науки України. Згідно з рішенням педагогічної ради ЗДО «Струмочок» (протокол №1 від 30.08.2022 року) освітній процес у закладі здійснюється за Програмою розвитку дитини дошкільного віку «Українське дошкілля» (рекомендовано МОН України)

Методична робота в ЗДО спрямована на вирішення пріоритетних завдань, на інформування педагогів щодо результатів сучасних наукових досліджень у галузі педагогіки, психології, застосування новітніх інноваційних технологій, на підвищення кваліфікації педагогів через проведення семінарів, ділових ігор, педагогічних рингів, тренінгів і т. д.

У ЗДО розроблено та реалізуються план заходів із запобігання та протидії білінгу, проявам дискримінації, інших форм насильства, вчасно реагують на звернення щодо таких проявів.

      Протягом 2022-2023 навчального року працювали такі методичні структури: педагогічні ради, семінари, засідання наради при завідуючій, засідання «Круглих столів», семінари-практикуми, співбесіди та консультації з педагогами. Методична робота з педагогічними працівниками реалізовувалася як через традиційні (колективні та індивідуальні), так і нетрадиційні форми її організації.

Впродовж року педагогічними працівниками було виготовлено багато необхідного цікавого та змістовного дидактичного та розвивального матеріалу для роботи з дітьми.

В ЗДО належна увага приділяється питанням з охорони праці та безпеки життєдіяльності. Робота ведеться з усіма учасниками освітнього процесу. Протягом року було проведено:

- практичний тренінг з евакуації з усіма учасниками освітнього

процесу;

- систематично проводилася робота з дітьми з питань особистої безпеки в

природі, побуті, на дорозі;

- вихованці та педагоги закладу брали активну участь в Тижнях безпеки життєдіяльності

Також згідно річного плану проводились свята та розваги,конкурси та виховні години.

Також, згідно плану, педагоги  займаються самоосвітою, реєструються на вебінарах, курси підвищення кваліфікації.Проведена методична робота сприяла обміну досвідом роботи, підвищенню власної самоосвіти педагогів з проблем соціально-економічного виховання та фінансової освіти дошкільників.

Головним підсумком  освітньої  роботи на протязі усього періоду перебування дитини у дошкільному закладі є рівень її шкільної готовності. Особлива увага  приділялась якісній підготовці дітей до школи. Бо наші випускники – це  наше обличчя успіху.

 

ІV.Робота медичного  персоналу

  В закладі є 1 медичний  кабінет.  Укомплектований всім необхідним для роботи. Наявність медикаментів відповідає переліку надання першої медичної допомоги. Здійснення медичного супроводу дітей, надання їм у разі потреби невідкладної медичної допомоги відбувається відповідно до нормативно- правових документів. Медичною сестрою та адміністрацією закладу впродовж 2022/2023 н.р. здійснювався постійний контроль за дотриманням режиму в групах, їх санітарним станом.

Систематично проводилося обстеження всіх дітей, щоденний огляд працівників харчоблоку на наявність захворювань. Тому вірогідність зараження дитини у садку зведена до мінімуму.

Антропометричні вимірювання проводяться 1 раз на квартал у присутності вихователя групи. Систематично здійснюється спільний контроль медперсоналу та педагогів за фізичним розвитком.  Відвідування дітьми закладу є також показником не тільки стану здоров’я дітей, але і рівня психологічного комфорту у групах. Однак, на жаль, відношення деяких батьків до необхідності систематичного відвідування дитиною групи залишає бажати кращого. Причинами тривалих пропусків також  є: неплатіжоспроможність батьків, перебування деяких дітей за кордон у зв’язку з військовим станом, , навчання батьків, безробіття. Середньорічна кількість відвідуваності складає 65%,пропущених -35% з них:18%-по хворобі-17%-інші причини. Протягом навчального року велика увага приділялася контролю за відвідуванням закладу дітьми. Своєчасно з'ясовувувалися причини пропусків, проводилася роз'яснювальна робота з батьками. Порушення правил відвідування дітьми закладу  негативно впливає на засвоєння програмових вимог та їх розвиток.

З метою імунопрофілактики для попередження виникнення інфекцій в закладі протягом навчального року проводиться просвітницька робота з батьками та контроль за виконанням щеплень дітей згідно календаря щеплень. Медичними працівниками закладу, постійно проводиться санітарно-просвітницька робота з батьками, працівниками та дітьми, щодо попередження різних видів захворювання.

Систематично директор та сестра медична старша контролювали дотримання у групах режиму дня, режиму провітрювання, кварцування, рухового режиму, санітарний стан, та виконання протиепідемічних заходів щодо профілактики на COVID-19, що теж відіграє невід'ємну роль у збереженні здоров'я вихованців. Вся обов’язкова медична документація велась своєчасно, за встановленою формою.

 

V.Організація харчування та соціальний захист

   Повноцінне та якісне харчування є невід’ємною складовою зміцнення здоров’я дітей. Питання організації харчування дітей у дошкільному закладі було і залишається одним із актуальних. Раціональний режим харчування, збалансованість раціону є основними умовами для підвищення захисту дитячого організму до захворювань, нормального росту та розвитку дітей, які тут виховуються.

Організація харчування дітей в ЗДО «Струмочок» здійснюється відповідно до п.35 Закону України «Про дошкільну освіту», Положення про дошкільний навчальний заклад, затвердженим постановою КМУ від 12.03.2003 №305, постановою КМУ від 26.08.2002 №1243 «Про невідкладні питання діяльності дошкільних та інтернатних навчальних закладів», Порядком організації харчування дітей у навчальних та оздоровчих закладах, затвердженим наказом МОЗ України та МОН України від 01.06.2005 №242/329, Інструкцією з організації харчування дітей у ЗДО , затвердженою наказом МОН України та МОЗ України від 17.04.2006 №298/227

В закладі створені всі належні умови для харчування дітей різних вікових груп. Харчування дітей організовується в просторих ігрових приміщеннях. Кожна дитина приймає їжу за окремим столом. Кожне приміщення забезпечено достатньою кількістю столів та стільців. В умовах карантину, з приводу на COVID-19, всі дитячі столи стоять на відстані один від одного, що дозволяє уникнути тісного контакту між дітьми.

Організація харчування в групах знаходиться на належному рівні. Питний режим організовано згідно вимогам, кип'ячена вода завжди свіжа та в наявності В інформаційних куточках для батьків, щоденно розміщується меню розклад із зазначенням виходу кожної страви. В умовах роботи закладу, під час карантину на COVID-19, меню-розклад розміщується в мобільному додатку Viber кожної групи та в доступному для батьків інформаційному місці у вільному місці на території закладу. Педагогічні працівники дотримуються принципів наступності, єдності вимог в дошкільному закладі і в родині.

      Середня вартість харчування дітей в закладі дошкільної освіти у 2022/2023 навчальному році встановлено 50грн(ясельна група),60 грн(дошкільні групи). Батьки вносять плату за харчування у розмірі 60 відсотків від вартості харчування за день: ясельна група -30грн.,дошкільні групи-36грн в день.

       Харчування дітей в закладі дошкільної освіти у 2022/2023навчальному році здійснювалось за перспективним меню.

      Протягом навчального року стан матеріально-технічного забезпечення харчоблоку та груп відповідав достатньому рівню (харчоблок забезпечений посудом та кухонним інвентарем; обладнання знаходилось у справному стані).

Режим харчування вихованців цілком відповідав режиму роботи закладу дошкільної освіти. Інтервали між прийомами їжі строго витримувались. Протягом навчального року у закладі перебували діти пільгового контингенту. Загальний контроль за станом харчування здійснював директор закладу та медична сестра.

Для виявлення дітей пільгового контингенту у вересні 2022 року було проведено соціальне опитування сімей. Складений соціальний паспорт ЗДО.

Упродовж 2022/2023 н.р. в ЗДО виховувалось та навчалось  7 дітей пільгових категорій, а саме: Діти з багатодітних сімей- 3, діти, діти з малозабезпеченх сімей-1,та діти учасників АТО та учасників бойових дій-3.

Надання матеріальної підтримки дітям пільгового контингенту: (4  дітей отримували безкоштовне харчування, 3дітей – 50%).

 

VI.Організація роботи з сім'ями вихованців

Адміністрацією та вихователями ЗДО , ведеться постійна та планомірна робота по налагодженню співпраці з кожною сім’єю. В кожній групі створені Viber групи, в якому вихователі доносять до батьків останні новини, запрошують до участь в тих чи інших заходах, публікують фото та відео звіти дитячих свят, занять, мистецьких робіт.

Батьківська громадськість є рівноправними учасниками освітнього процесу, відповідно до ст.28 Закону України «Про освіту» сприяють захисту законних інтересів дошкільників, беруть участь в організації освітнього процесу, в прийнятті рішень стосовно поповнення та зміцнення матеріально-технічної бази.

Педколектив дитячого садка протягом 2022-2023 року використовував сайт дошкільного закладу як джерело інформації для батьків, постійно висвітлювалися питання організації життєдіяльності вихованців на сторінці соціальної мережі «Фейсбук», за допомогою організованої групи «Мишинський ЗДО Струмочок»

 

VII.Результати роботи щодо укріплення матеріально - технічної бази

            Матеріально-технічне забезпечення освітньої діяльності закладу дошкільної освіти протягом 2022-2023н.р. знаходилося на належному рівні. Усі приміщення відповідають санітарно-гігієнічним вимогам. Освітнє середовище  наповнено відповідно до «Примірного переліку ігрового та навчально-дидактичного обладнання для закладів дошкільної освіти» (наказ МОН від 19.12.2017 № 1633). Відсоток забезпечення складає – 87,5%. Безпечність умов у закладі створено відповідно до вимог Листа МОН України від 14.02.2019 р. № 1/11-1491 «Щодо організації роботи та дотримання вимог з питань охорони праці та безпеки життєдіяльності у закладах дошкільної освіти.

          Заклад дошкільної освіти має:

  • музичну залу;
  • медичний кабінет;
  • методичний кабінет;
  • кабінети директора;
  • харчоблок;
  • пральну кімнату;
  • комору;
  • групові приміщення;
  • ігровий майданчик.

          У музично-спортивній залі (площа 36 м кв.)  створені належні умови для здійснення музичного та фізичного виховання дітей, атрибути та обладнання підібрані згідно віку дошкільників. Зала оснащена піаніно та музичним центром, телевізором. Усі заняття проводяться під музичний супровід. Інтер’єр музично-спортивної  зали оформлений відповідно до завдань естетичного виховання та сучасних вимог. Вдало підібрано кольорову гаму, характер освітлення зали. Комплектування відповідними меблями,  обладнанням та інвентарем  відповідає санітарно-гігієнічним вимогам та  вимогам техніки безпеки.

         У склад групових приміщень входять: ігрова кімната, роздягальня, спальня, кімната для умивання, туалет.Групові кімнати устатковані необхідними дитячими меблями, м’яким інвентарем, які відповідають санітарно-гігієнічним, естетичним вимогам. У роздягальнях всіх вікових груп розміщені фотостенди, інформаційні куточки для батьків, виставки  дитячих робіт.

        Дошкільний заклад має  телевізор,  2 ноутбуки, принтер, музичний  центр, підключення до мережі Інтернет.

          Територію закладу прикрашають яскраві квітники, клумби.

             Протягом 2022-2023н.р. розвиток матеріально-технічної бази закладу дошкільної освіти  «Струмочок» здійснювався за рахунок фінансування з місцевого бюджету

Для зміцнення матеріально-технічної бази в ЗДО були проведені такі заходи: напередодні нового навчального року проведено ремонт групових приміщень; проведено косметичний ремонт харчоблоку, пральні, коридору. Проведено благоустрій території:  озеленення,  фарбування обладнання на ігрових майданчиках.

Залишились проблемні питання, які необхідно вирішити:  поновити тверде покриття території.

Утримання та влаштування будівлі на території закладу відповідає санітарним нормам устрою й утримання дитячих дошкільних закладів.

Технічний стан будівлі задовільний.

Територія закладу  повністю огороджена. Пісок завозиться  перед літнім періодом. Прибирання майданчиків і всієї території дошкільного закладу здійснюється щоденно. За потребою здійснюється викос трави, обрізка кущів.

  1. Робота з питань охорони праці.

Відповідно до Закону України «Про охорону праці», протягом року директором Юрійчук М.В. регулярно і своєчасно здійснювався систематичний контроль за дотриманням вимог охорони праці, ТБ, ППБ, наявності інструкцій на робочих місцях та біля технологічно-побутового обладнання,  за проведенням планових інструктажів та навчання з ОП, ТБ та ППБ зі всіма працівниками закладу, проведенням позапланових цільових інструктажів; обстеженням  технічного стану  будівлі, ігрового майданчику, спортивного обладнання, за технічним станом технологічного обладнання, вогнегасників,; своєчасним проходженням працівниками медичного огляду; організацією медичного обслуговування та харчування дошкільників; організацією ЦЗ, виконання інструкцій щодо дій персоналу у разі загрози або виникнення надзвичайних ситуацій тощо. Дане питання систематично розглядалося на педгодинах, виробничих нарадах, загальних зборах членів трудового колективу.

 У жовтні 2022р., квітні 2023 року був проведений  Тиждень безпеки дитини. У месенджері Viber педагоги закладу надавали батькам вихованців консультативну допомогу з питань ОбЖД,  організували виставку дитячих малюнків на тему «Безпека життя і здоров’я дитини».

Педагоги закладу здійснюють евакуацію дітей  відповідно до Плану реагування на повітряні тривоги.

Під час організації роботи з дітьми педагоги використовують  ілюстровані інструкції для дітей, які щоденно з ними відпрацьовують: «Зупинись, стань у лінію!»;  «Йди, а не біжи!»; «Слухай вихователя, а не розмовляй!»; «Якщо твій одяг горить – зупинись, ляж на підлогу, закрий обличчя руками, котись»; «Мої дії у випадку аварійного блокування у садочку: – Заспокоїтися. Я не один. Поруч зі мною дорослі та друзі. Про мене подбають. Уважно слухати дорослих. Дорослі, які поруч зі мною, розкажуть, що відбувається та що мені робити»; «Переміститися. Ми перейдемо у безпечну частину групи. Якомога далі від вікон та дверей», «Зберігати тишу. Я буду зберігати тишу, ніби ми граємо у шпигунів» тощо.

Також ЗДО забезпечений засобами індивідуального захисту та первинними засобами пожежогасіння. В наявності  пожежний щит з обладнанням, 7 вогнегасників. Плани евакуації на випадок пожежі знаходиться на видному місці ( на 1 та 2 поверсі).

На  основі нормативних документів у дитячому садку розроблені інструкції з ОП для працівників різних категорій.

У дошкільному закладі є  в наявності база нормативних документів, що регламентують роботу з охорони праці та дотримання санітарно-гігієнічних норм, є план евакуації дітей та працівників на випадок надзвичайної ситуації. Наказами директора призначено відповідальних осіб з охорони праці, техніки безпеки, пожежної безпеки, охорони життя і здоров’я дітей.

У  закладі дошкільної освіти  систематично дотримується оптимальний температурний режим,  щоденно здійснюється (згідно графіка) провітрювання та вологе прибирання приміщень. Температура в групових приміщеннях становить +19С – +20С,  в  групі для дітей  раннього віку –  +21С –  +22С. У спальних кімнатах – +16С – +18С. Меблі відповідають зросту дошкільників, інвентар та обладнання підібрано відповідно до вимог техніки безпеки, санітарно-гігієнічних та  естетичних вимог. Про дотримання санітарно-гігієнічних правил свідчать результати перевірок  Головного управління Держпродспоживслужби, під час яких порушень  не зафіксовано.           

Випадків дитячого травматизму, фізичного і психічного насильства, образ, недбалого і жорсткого поводження з дітьми в ЗДО не зареєстровано.

Щорічно в дитячому садку проводяться заміри опору ізоляції електромережі.Виявлені недоліки вчасно усуваються.

Підсумок

Підводячи підсумки минулого навчального року можна стверджувати, що робота з дітьми велась систематично, цілеспрямовано, комплексно, з урахуванням вікових можливостей дітей та відповідно до вимог Базового компонента дошкільної освіти (нова редакція) .

Вихователі та батьки вихованців – це єдиний живий організм об’єднаний спільною метою, гуманними стосунками та високою відповідальністю. Адже, сім’я була і лишається головним осередком, де відбувається становлення і розвиток особистості дитини.

Наприкінці року проводиться анкетування батьків з питань діяльності ЗДО, який показує, що в основному батьки цікавляться питаннями стосовно харчування, навчання та підготовки дітей до школи.

Щиро дякуємо за надану допомогу всім, хто був небайдужий до наших проблем. А ми з свого боку i надалі будемо дотримуватися самого головного завдання ЗДО– це охорона життя i здоров'я кожного вихованця i всебічний його розвиток.

 

Логін: *

Пароль: *